19-20-21 januari

Halloj trogna läsare! Det var ett tag sen jag uppdaterade va? Shame on me! Har faktiskt varit så förskräckligt trött dom senaste dagarna så har mött john blund så fort jag kunnat varje kväll. Men vi gör en tillbaka spolning över vad som har hänt de senaste dagarna:

Onsdag
For ju och hopptränade på SURF för Buster, och det gick förskräckligt dåligt. Det var nog en av de få tillfällen jag känt mig riktigt usel faktiskt. Red fram på en serie med bommar där man kom in i galopp över första, trav över andra, skritt över tredje, galopp över fjärde, trav över femte och sen skritt innan nästa kortsida vägg. Den här övningen gick ganska bra, förutom att jag hade önskat en ärligare form i övergångarna - men det är ju något vi jobbar stenhårt på :)
Serien las sedan upp till hinder. Studs, ett galoppsprång räcke, ett galoppsprång räcke, ett galoppsprång oxer, ett galoppsprång plank. Första gången jag red an fick Pippi sprutt i baken och susade igenom serien fram till sista planket, då väljer han att hoppa på sidan istället så jag flyger av. Riktigt bra start va! Red om, red bättre. Tog i över det där läskiga räcket!
När det var dags att rida banan så var det flera kluriga svängar vilket innebar oerhör nogrannhet samt hoppa hinder snett och byta galopp. Själv tycker jag att det var en på tok för svår övning för oss i nuläget, jag menar, jag har hoppat Pippi en gång hemma själv innan. EN gång. Jag känner han ju inte och vet knappt vars jag har han. Vi kravlade oss igenom den med dåligt flyt. Slutade på en långsida med två räcken vilket var enkelt.. Lite den nivån jag känner att jag vill hålla mig på så här i början. Så vi får förtroende för varandra och kan ha kul, vet inte riktigt ifall dom här träningarna är något för oss i nuläget. Ska nog titta runt vad som erbjuds i andra klubbar (utan att byta klubb). For hem från träningen besviken och ledsen, kände mig ganska tom. De vill jag inte känna igen. Hellre lite för enkelt än lite för svårt just nu känner jag! Blir att fundera vidare på.  

Torsdag
Pippi fick vila då jag slutade tidigt idag (fredag) och valde att rida honom då istället medan det var ljust. For ut med Belli 55 minuter längs vägarna istället och hon var kanonfin, som hon ofta är nu. Red mycket halter, tempoväxlingar, skolor och övergångar och hon var SÅ lätt, mjuk och fin. Hur ska jag nånsin kunna sälja henne? Mitt hjärta.

Fredag
Idag fick Belli vila. Stressade hem för att rida Pippi medan det var ljust i tro om att han är en aning mörkrädd, men nog hann mörkret falla en del ändå. For ut mot skogen i hopp om att han skulle sköta sig, men hann bara till bron (läs: ca 200m) innan han började bråka, igen. Varför?! Aningen irriterad stod jag och kämpade i 20 minuter utan framgång. Red tillbaka till gården på ridbanan och motionerade, all motivation försvann med stegringarna! Upprörd över att inte kunna lösa problemet gick jag in i stallet igen efter ca 45 min. Då kom Petra förbi och skulle kolla hur hoppsadeln låg, (och den låg bra! Så nu har jag en sadel jag kan rida i, tjoho!) Berättade om mitt problem för henne, så imorgon ska hon komma och hjälpa mig. Underbara Petra som alltid ställer upp, stor kram till henne! Hoppas vi kan lösa problemet tillsammans imorgon så vi får någon ordning på det här, för det här får bannemig inte bli befäst! Jag gillar att träna i skogen ju! :) Uppdaterar imorgon kväll nån gång. Har en lång dag framför mig!


Kommentarer
Postat av: Lamia - Hästsport

Sv: Nä tränar inte för någon nu, red för johanna 2ggr men kände att det inte var något för mig :)

2011-01-21 @ 23:38:27
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Emelie Johansson

Om du bara vill lära känna och komma i fas med pållen så har Hanna H hoppträningar på tisdagar. :) Du kanske kan höra med henne om det skulle vara nått för er? :)

2011-01-23 @ 20:05:16
Postat av: Anna

Jag säger som Emelie, Hanna har ju träningar på tisdagkvällar som kanske skulle passa er bättre, nu i början :)

2011-01-23 @ 22:13:21
URL: http://salentein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0