Dagens Belli-träning

Fick sluta tidigt från skolan idag då idrotten utgick, så kom hem i god tid och hann till och med slå mig ner framför soffan innan jag gick ut till stallet! Vardagslyx!

Gjorde iordning allt i stallet innan jag tog in mina fina hästar på en och samma gång. Är som att gå med två hundar, sötnosarna :) Kastade om i planeringen lite och for in i skogen med Belli istället istället för att rida ut längs vägarna eftersom det är bättre underlag där och det var relativt ljust ute fortfarande. Månen lyste upp så himla mycket och var bautastor så man hade en lampa med sig, skönt! Red 55 minuter sammanlagt varav ca 10 minuter i djupsnön efter att vi värmt upp. Provade även att trava lite där bland all snö och jäklar vilken gång och power lillan fick! Hon ville springa fort fort fort och när vi gick upp "på land" igen så var hon springig och stretig. Förmodligen fick hon mjölksyra också så det var ju inte så konstigt. Joggade en kort sträcka och skrittade sen hem igen. Imorgon ska hon få vila helt från styrketräningen så hon hinner återhämta sig och bygga muskler.

Nu inväntar jag kvällens hoppträning med Pippi. Är lite nervös men samtidigt väldigt taggad, hoppas jag lämnar SURF med en bra känsla och goda kommentarer från tränaren. Har även hämtat ut min "nya" sadel idag och den verkade ligga bra fast såg ut att ha ett lite litet säte? Återstår att se hur det känns. Uppdaterar om träningen imorgon då det är sängdags ikväll när jag kommer hem, rider nämligen i den sena gruppen idag :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helt plötsligt poppade det upp ett inlägg från dig i Bloglovin haha. Kul att du är igång med bloggen igen :)

2011-01-19 @ 18:48:45
Postat av: emily

Det var dags för förnyelse och för ett ställe där man är accepterad trots att ens häst bockar ibland. Visst kommer jag att sakna folket på Surf, men med unghäst som ibland hittar på bus så känner jag mig mer välkommen på Hippologum tyvärr.. Dessutom ska jag ha lektioner där i vår och det känns enklast att bara "hålla igång" en klubb :-)

2011-01-19 @ 19:43:15
URL: http://livetmedella.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja det känns jättekul, men det är ett annat jobb än det vi pratade om. Det är snabba vändningar vettu!! :) Nu ska jag ner till ett stall i Tungelsta och känna hur det känns. Så håll tummarna att det är bra!

2011-01-20 @ 14:05:25
URL: http://tonightbyfrida.blogg.se/
Postat av: Anonym

bild på pippi?=D

2011-01-21 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0