Dagens träning

Phi Phi

Steg upp tidigt imorse för att åka till Vännäs då det troligtvis bara skulle vara jag i ridhuset, och det var jag också större delen av passet. Pippi var kanon fin idag, jag är så glad! Hoppade fram på bom kryss/räcke bom på böjt spår några gånger, sen hade jag en sneddad linje på 6 galoppsprång och en 2 galopps kombination framme. Red intensivt ca 30-40 minuter bara eftersom de var längesen han hoppade ordentligt sist. Han skötte sig fläckfritt hela passet, och han är verkligen annorlunda att hoppa om man jämför med Belli. Känns verkligen att han är en riktig hopphäst, och träningen idag fick mig verkligen att längta inför kommande träningar och tävlingar!! Tänk att jag har en sån fin häst! Kan knappt tro det själv. Mamma filmade en del av passet också, så får se ifall det kommer upp en video senare ikväll :)

Belli

När jag kom hem från ridhuset så for jag ut med Belli 1 timme i skogen. Riktigt oväder, idag är det inte kallt men däremot storm! Blåser som det vore orkan, inte så skönt för ansiktet.. Plumsade intervaller i snön (8 minuter i djupsnön, sen upp på vanlig mark några minuter, sen ner igen) och det var riktigt mycket snö! Nästan hela vägen upp till magen. Belli fick kämpa, tror hon kommer känna av de lite imorgon. Skrittade även upp för berget en vända. Travade på ännu mer idag, men hon hade energi som sprutade ut genom öronen så hon var lite stretig och stark i munnen så det blev en del övergångar. Ska ta reda på formen ordentligt imorgon, kände att jag riktade fokuset på styrkan idag istället.

Kommentarer
Postat av: emily

Är Phi Phi lundstens gamla häst? :-) Har ni köpt den?

2011-01-19 @ 16:19:38
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0