Gårdagens träning

Som jag skrev i förra inlägget så blev det en lång träningsdag för mig igår, så lång att jag inte orkade vara vaken speciellt länge på kvällen så nu sitter jag här halv nio på morgonen, redo för att fara ut och rida. MEN så är det 25 minus ute.. fy så kallt! Tror jag väntar ett tag i hopp om att graderna sjunker lite! Så innan jag far ut och rider idag så kan jag ju berätta hur träningarna gick igår.

Pippi
Så fort jag kom hem från min 2 timmars fotbollsträning så for jag ut med Pippi med ett långt dressyrspö i handen. Petra kunde inte komma idag men nog skulle jag klara det här själv ändå! När vi kom till bron gjorde han samma dumheter som vanligt, efter ca 10 minuters bråk hoppade jag av och ledde honom över bron och in i skogen. Hoppade upp i skogen och då bråkade han igen, men gav sig ganska snabbt då jag var otroligt bestämt. Han försökte bara dumma sig en gång till under hela passet, så jag tycker att jag vann den striden igår! Var ju ute på en timmas härlig tur i skogen, så det kallar jag framsteg :) Återstår att se ifall han har lärt sig något tills idag. Han var förövrigt galet pigg igår så fick plumsa lite i djupsnön, och idag ska jag prova betsla upp honom så jag har någon kontroll i den ökade galoppen..

Belli
När mörkret hade fallit for jag ut med Belli och pannlampan på en ca 45 minuters tur längs vägarna och i skogen. Hon var ganska stum i handen och ville bara springa fort hela tiden men det släppte eftersom. Skrittade ca 200 m i djupsnön också.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag så här dagen efter all den träningen har ordentligt med värk i kroppen och musklerna. Och idag väntar två till skogsturer + en fotbollsmatch. Lär inte kunna gå till skolan imorgon..

Kommentarer
Postat av: Sara Jansson

Bra blogg :D hade vart kul med lite bilder ;D

2011-01-25 @ 19:34:42
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0