Måndag & Tisdag

Måndag
Igår var det en tuff dag för mig! Var på skolan 08.00 - 15.40, sen direkt till en och en halv timmas fotbollsträning vilket var megaroligt och megajobbigt. Det kommer jag fortsätta med, det är ju ett väldigt bra komplement till ridningen :) När jag kom hem vid 7 var det att käka snabbt som gällde för att sen hinna rida båda hästarna.

Jag började göra iordning Pippi och tänkte rida längs vägarna med honom, men icket. Vet inte vad det är men när han är ensam i mörkret så blir han jättedryg och ska vända hem hela tiden. Så när vi hade skrittat fram kanske 500 meter så sa det stopp, och så gjorde han den vanliga 180 graders svängen i luften, med nosen hemåt. Försökte med hela min makt att vända tillbaka honom men det är lättare sagt än gjort. Smällde på han med skänklarna en gång (och hade sporrar för ovanlighetens skull när jag rider ut) och vips så stegrar, och det var verkligen högt! Trodde vi skulle åka baklänges. Fick därefter backa mig in i skogen och sen full trav fram och då gick det bra. Precis när vi på hemvägen travade och jag tänkte "yes jag vann striden" så kommer en svart kisse hoppandes ur diket i den mörka skogen och både jag och Pippi blev rädda, så han kastade sig och jag flög ner i djupsnön. Ingen skada skedd :) Red hem sen med mycket halter lite lätt irriterande över att han är sådär i mörkret! Fjantiga lille bebisen.

Red sen ut Belli en timma längs vägarna och hon var riktigt mjuk och mör i kroppen, söndagens styrketräning tog nog på ordentligt så tog det väldigt lugnt. Det var dessutom skrapade vägar så det gick knappt att trava så det passade bra. Hon skötte sig fint som alltid.

Tisdag
Började rida Belli idag. Tog på mig pannlampan och for ut i skogen, idag var hon mer alert men lika mjuk och fin i kroppen. Åh vad jag älskar henne. Så fantastiskt arbetsvillig och rolig häst att rida så jag kommer gråta blod när hon säljs.. Iallafall så travade jag på ganska mycket idag och hon var väldigt stadig, mjuk, reglerbar och flyttbar. Red mycket övergångar, flyttningar, tempoväxlingar, halter och halvhalter. Skrittade uppför berget en vända och sen hemåt, var ute sammanlagt en timma. Jättenöjd över henne idag!!

Gjorde sen iordning Pippi och for ut på ridbanan, och vilken skillnad det var på han idag! Jag tycker han har varit trulig i övergångarna så har jobbat stenhårt på det jämt.. och nu visade det sig en del av resultatet! Det är inte perfekt än men OJ vilken skillnad. Red samma övning som när vi tränade för Petra, och ska fortsätta nöta på det så sitter den som smort snart! Är väldigt nöjd över han med idag! Red bara 40 minuter då sadeln jag har inte passar och han verkade lite irriterad då den gled fram lite. Imorgon ska jag hämta ut min "nya" sadel som jag har beställt från sadelmagasinet. Hoppas innerligt den passar! Imorgon är det också årets första hoppträning för Buster! Är SÅ taggad! :)


Kommentarer
Postat av: emily

Ja, jag tävlar för Hippo i år! Där får jag det stöd och uppmuntran som jag vill ha, och det är roligt att känna sig välkommen när man åker och tränar eller liknande :-)

2011-01-19 @ 16:18:34
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0