Presentation

Tänkte att jag, trots att detta kommer vara min träningsdagbok, borde berätta lite om mig själv och mina hästar så att de ensamma själar som läser vidare har lite koll iallafall!

Om mig
Jag heter Carolina Johansson (men alla kallar mig Carro, vissa vet knappt mitt riktiga namn haha) fyller 18 år i Maj och har ett genuint intresse för ridsporten. Som 4 åring for jag varje vecka och klappade hästarna på hippologum/k4a. Redan då ville jag börja rida men fick inte chansen förrän jag fyllt 9 år. Då började jag rida på Södra Umeå Ryttarförening, som än idag är min klubb. När jag var runt 11 år fick jag min första sköthäst, Loppan, som senare blev min medryttarhäst, och därefter min halvfoderhäst. Jag red henne och fick även rida andra privata hästar i flera års tid tills dess att jag Juli 2008 slutade med det och att rida på ridskolan, för då fick jag nämligen min egna första häst efter flera års tjat. Det var Belli, som jag skriver om längre ner.
Eftersom jag har ridit på ridskola och haft en triangelmärkt halvfoderhäst tidigare så har jag hela tiden varit en allround ryttare, men har alltid haft en extra glöd för hoppningen, så jag skulle nog kalla mig själv en "hoppryttare som också tävlar dressyr". De sista åren red jag i ridskolans hoppgrupp, och fick då möjlighet att träna och tävla den fantastiska ridskolehästen O'boy. Jag är en tjej som har stora mål med ridsporten och som inte nöjer mig förrän allt går som jag själv vill. Är även ett stort kontrollfreak så därför känns bloggen som en bra avcheckning. Idag bor jag 3 mil utanför Umeå på en gård med eget stall, ridbana med hindermaterial och fina skogsvägar, det är så mycket mer än vad jag nånsin kunnat föreställa mig för 3 år sedan.

Om Belli
Believe In Magic eller Belli som jag kallar henne är ett sto född 2003 med okänd stam. Jag köpte henne från Råneå ridklubb som 5 åring och då var hon endast grund och westernriden. Hon kunde alltså inte mycket men var ändå så fin och snäll, samt superglad när hon fick skutta lite så jag valde att ta hem henne, min första egna häst. Hon är en otroligt speciell häst som ligger mig närmast hjärtat. Det går inte att beskriva allt vi upplevt tillsammans i korthet, men jag tycker att "den fula ankungen har förvandlats till en vacker svan" stämmer in ganska bra både när det gäller ridning och hantering. Jag har lärt mig otroligt mycket tillsammans med Belli, och har själv utbildat henne upp till en LA nivå i dressyr och LC nivå i hoppning. Hon har blivit en riktigt dressyrpingla, medan hon inte gillar / vågar / kan hoppa speciellt mycket eller högt. Därför har jag valt att jag ska sälja henne inom en snar framtid, för bådas bästa.

Om Phi Phi
21/12-10 köpte jag mig en till häst, Phi Phi eller "Pippi" som jag kallar honom. Han är en valack född 2005 efter Royal Z - Dynamo som är tävlad 120 hoppning felfritt, har jättefina och stora gångarter (flög ur sadeln första gången jag satt upp) och är en riktigt trevlig och lätthanterlig häst. Eftersom jag haft honom under en sån kort tid så har jag inte hunnit mycket mer än ridit igång honom efter vintervilan och känt efter lite i ridhuset. Men nu börjar träningarna dra igång och då kommer jag träna hoppning varje vecka för Buster Odlander, samt träna dressyr för underbara Petra Johansson regelbundet. Tanken är att vi i mars ska debutera på tävlingsbanorna ihop. Mer om våra mål kommer jag skriva i ett senare inlägg.

Ifall det är något mer någon undrar över så är det bara att fråga. Jag ska ordna bilder inom snar framtid, har tusen på Belli, men ingen på Pippi så kändes orättvist att bara lägga upp på henne! :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kan (försöka) fota nyhästen lite ;)

2011-01-15 @ 23:29:07
URL: http://hannaforsberg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Så roligt det ska bli att få följa dig och nyhästen :)

2011-01-16 @ 14:38:42
URL: http://salentein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0